Thursday, February 18, 2010

matangkah ; aku?

saya dapat bertenang dan bersabar seandainya hajat saya tidak tercapai. saya mampu menyembunyikan perasaan saya yang luka dan tersinggung oleh seseorang dan berlaku sebagai biasa. saya tidak merasa iri hati bila melihat orang lain dipuji dan disanjung.

saya dapat menghadapi kebencian orang yang saya benar-benar merasa tidak sewajar dengan mereka. saya mampu menguasai nafsu gelojoh walaupun saya ingin mendapat perkara yang anda fikir boleh dapat. saya dapat menahan rasa sakit hati dan malu seandainya saya tidak dapat hidup setaraf dengan rakan saya yang lain.

Sekiranya saya lelaki, saya dapat bekerjasama atau bersahabat dengan wanita tanpa berfikir bahawa saya adalah lelaki yang jadi idaman setiap wanita. Sekiranya saya wanita, saya dapat bekerjasama atau bersahabat dengan orang lelaki secara jujur.

No comments: